Thursday, January 02, 2014

Summing up 2013

Summing up last year is for me the best way of starting the new year.  I'm very self critical and can often be hard on myself feeling I haven't achieved as much as I wished I had. Looking back at 2013 I can't deny I've been seeing some results (worked harder than ever!). But I must say I keep giving a very split impression, at least in my own eyes... (my constant problem)
I exhibited my laughters on paper on white walls in a separate exhibition in a gallery and my sticky smiles in a group exhibition outdoors.


I started the year by finishing my children's book for the illustrated children's book course at HDK - then exhibited it twice with my fellow students and read it for children - and finished the year by completing (another) book for Stensjön's preschool as part of a commissioned art piece (the Portal)


I also moved in to a bigger, brighter and better studio and received the Cultural Grant from the City.



Pedagogically I worked with everything from teaching big format screen printing at HDK to leading a wall painting project with teenagers - and engaging preschool children in visual play in the forrest.


In  autumn/winter I concentrated on completing two public commissions.

1 comment:

Christine Clemmensen said...

Åh! Det med at være sin egen værste kritiker kender jeg kun alt for godt. Og jeg synes det kan være vældig tungt nogle gange.

Når jeg ser på alt det du har gjort, udstillet og undervist i løbet af året er jeg så imponeret! Så spændende projekter og udstillinger. Hep-hep på dig! :-)

Godt nytår! Og mere af det gode i 2014.

(ps: den anden side af selvkritikken hos mig er egentligt ret fin - den holder mig til hele tiden at gøre det bedre, og prøve hårdere) :-)